סגן נשיא ארצות הברית ג׳יי. די. ואנס אמר בראיון כי הוא מוצא את המשא ומתן מול האיראנים מבלבל מאוד. הוא השיב לשאלת כתבת האם הרגיש נעלב כאשר שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י נכנס לחדר מבלי לברך אותו או ללחוץ את ידו.
בראיון חדש, תיאר סגן הנשיא ג׳יי. די. ואנס את המשא ומתן מול איראן כ׳מבלבל מאוד'. הדברים נאמרו בתגובה לשאלת כתבת האם חש נעלב כאשר שר החוץ האיראני עבאס עראקצ׳י נכנס לחדר ישיבות מבלי לברך אותו או ללחוץ את ידו. ואנס השיב כי לא נעלב, וכי הניסיון הרב שצבר מול האיראנים בחודשים האחרונים הותיר אותו בתחושה שהם מבלבלים אותו כמשא ומתן.
הדברים נאמרים על רקע המשא ומתן המתמשך בין ארה״ב לאיראן, שבו היה ואנס מעורב אישית לצד גורמים אמריקאים ואיראנים בכירים. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, השיחות התאפיינו בתמונות מתוחות, כולל הימנעות מלחיצות ידיים בין המשלחות ומחלוקות על היקף ההסכמות החתומות לעומת 'הסכמים ג׳נטלמניים' בלתי רשמיים. האפיון החדש של ואנס את האיראנים מוסיף רובד אישי לדיפלומטיה הציבורית, אם כי לא סיפק דוגמאות ספציפיות למה שמצא מבלבל בשיחות.
ואנס אמר בשבועות האחרונים מספר הצהרות על השיחות, כולל שהשעות הקרובות יקבעו האם היחסים במזרח התיכון ישתנו לצמיתות, והודה כי קיימים 'הסכמים ג׳נטלמניים' מעבר למזכר ההבנות החתום. התסקיר הנוכחי מבוסס על פוסט יחיד בעברית של כתב The Zioneer, ללא תמלול מלא באנגלית או אישור בלתי תלוי.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
