שר הביטחון ישראל כ״ץ אמר בכנס ללוחמה כלכלית בטרור כי ישראל מגייסת את מיטב המוחות לפיתוח יכולות תקיפה מהחלל, והדגיש שאף מדינה כיום אינה מחזיקה ביכולת כזו. הוא הגדיר זאת כמטרה אסטרטגית להבטחת יתרון בהרתעה ובתקיפה מול אויבים בעלי משאבים גדולים.
שר הביטחון ישראל כ״ץ אמר היום (חמישי) כי ישראל מגייסת את מיטב המוחות לפיתוח פלטפורמות תקיפה מהחלל — ההרחבה הפומבית האחרונה בשרשור שפתח באותו כנס מוקדם יותר היום. בנאומו בכנס 'המערכה הכלכלית' חזר כ״ץ על כך שאף מדינה כיום אינה מחזיקה ביכולת כזו, והגדיר זאת כמטרה אסטרטגית להבטחת יתרון בהרתעה ובתקיפה מול אויבים בעלי משאבים גדולים.
השרשור החל בשעה 13:43 שעון ירושלים, כשכ״ץ חשף לראשונה את השאפתנות לתקיפה מהחלל ואת תוספת של 350 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון בעשור הקרוב. דקות לאחר מכן, בראיון לחדשות 12, הבהיר כי היעד הוא הובלה עולמית — והדגיש כי כל דולר שמגיע לאיראן מחמש את חיזבאללה, חמאס והחות׳ים. העדכון הנוכחי, הגרסה השלישית שפורסמה היום, מוסיף שישראל מגייסת כעת 'מיטב מוחות' למאמץ הפיתוח, אך כ״ץ לא פירט לוחות זמנים או אבני דרך טכנולוגיות.
The Zioneer דיווח השבוע (ד׳ 24 ביוני) כי ראש הממשלה נתניהו הגדיר את תוכנית הגרעין האיראנית כעדיפות קיומית, וכי הקבינט הביטחוני התכנס במתחם תת-קרקעי ב-14 ביוני על רקע חשש מתגובה איראנית. המהלך של כ״ץ מגיע על רקע אסטרטגי רחב יותר שבו ישראל וארה״ב עברו מעימות באמצעות שליחים ללחימה ישירה עם טהראן, גם בעת שמגעים דיפלומטיים נמשכים.
מה שנותר פתוח: כ״ץ לא מסר פרטים טכניים על מה יכלול נשק תקיפה מהחלל, מה מצב הפיתוח או מה התקציב הייעודי לכך מעבר לתוספת הכללית לתקציב הביטחון. הטענה ש׳לאף מדינה כיום אין יכולת תקיפה מהחלל' נטענה אך לא אומתה באופן בלתי תלוי בדברי השר.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
