הכנסת מקדמת הצעת חוק להורדת שיעור המע״מ מ-18% ל-17%, בנימוק של מאבק ביוקר המחיה. באוצר וברשות המיסים מתנגדים, ומעריכים כי המהלך יעלה 8.5 מיליארד שקל בשנה ולא יורגש משמעותית בכיסו של הצרכן הממוצע.
הכנסת מקדמת הצעת חוק להורדת שיעור מס הערך המוסף (מע״מ) מ-18% ל-17%, על פי יוזמה חקיקתית של חברי כנסת המציגים אותה כצעד להתמודדות עם יוקר המחיה. באוצר וברשות המיסים מתנגדים למהלך, וטוענים בדיונים פנימיים כי הוא צפוי לעלות לקופת המדינה כ-8.5 מיליארד שקל בשנה בהכנסות שאבדו, ולספק הקלה זניחה לצרכן הפרטי. ההצעה מסמנת סבב חדש בוויכוח המדיניות השוטף על צעדים פיסקאליים להתמודדות עם אינפלציה ויוקר המחיה. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר החודש, האוצר התנגד בעבר להרחבות הטבות מס רחבות, תוך ציון עומס תקציבי וגירעון לאומי הולך וגדל. מסלול החקיקה נותר לא ברור לאור האילוצים הפיסקאליים של הממשלה.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
