הקרמלין דן באופן פעיל בגל גיוס צבאי חדש, כך מדווח OSINTdefender, על רקע ירידה חדה בהתנדבות לחוזים צבאיים ומחסור מתמשך בכוח אדם. לפי הדיווח, אחד התרחישים הוא גיוס באוקטובר 2026, לאחר הבחירות לדומה.
גורם יחיד — ערוץ המעקב OSINTdefender — מדווח כי הקרמלין דן באופן פעיל בגל גיוס צבאי חדש, על רקע ירידה חדה בהתנדבות לחוזים צבאיים שגרמה למחסור מתמשך בכוח אדם. לפי הדיווח, אחד התרחישים הוא גיוס באוקטובר 2026, לאחר הבחירות לדומה.
הדיווח אינו מאומת במקורות בלתי תלויים, ולא פורסמה כל הצהרה רשמית של רוסיה בנושא. המספרים והעיתוי נותרים בגדר טענה של הערוץ, העוקב אחר מודיעין גלוי ואינו מייחס את המידע לגורמים רשמיים.
כפי שדיווח The Zioneer (24 ביוני), מזכ״ל נאט״ו מארק רוטה ציטט הערכות מודיעין מערביות לפיהן רוסיה מאבדת 30–35 אלף חיילים בחודש, הממחישות את היקף האבדות המתמשך. גיוס נוסף, אפילו חלקי, באוקטובר יהיה צעד פוליטי מהותי עבור הקרמלין, המנסה להימנע מחזרה על הגיוס החלקי המשבש מספטמבר 2022.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
