צבא לבנון פורס כוחות על הכבישים המובילים לדרום לבנון כדי למנוע הגעה של אזרחים לבנוניים למקום. המהלך מגיע לאחר קריאות קודמות של הצבא להאט את החזרה לכפרי הגבול בשל אי-ביטחון מתמשך וסיור ישראלי מהאוויר, כפי שדווח ב-The Zioneer.
צבא לבנון הודיע על פריסת כוחות על הכבישים המובילים לדרום לבנון כדי למנוע הגעה של אזרחים לבנוניים למקום. המהלך הוא האחרון בסדרת צעדים של צבא לבנון לניהול תנועת אזרחים על רקע פעילות צה״ל בדרום לבנון.
מוקדם יותר השבוע סגר צבא לבנון כבישים בסמוך לנבטיה אל-פוקא וכפר תיבנית, וכן את הכביש מכפר רמן למרג׳יון, בשל נוכחות כוחות ישראליים. ביום שני ושלישי קרא הצבא לתושבים להאט את החזרה לכפרי הגבול, והזהיר כי ישראל מבצעת סיור אווירי של אנשים החוצים את האזור.
נראה כי הפריסה החדשה היא אכיפה ישירה יותר של אותה מדיניות, תוך שימוש בנוכחות כוחות במקום סגירת כבישים כדי להגביל את הגישה. לא נמסר מועד הפריסה או שמות היישובים הנפגעים.
צה״ל ממשיך להחזיק כוחות בדרום לבנון בעקבות הנחיה מהדרג המדיני בשבוע שעבר, כפי שדווח ב-The Zioneer בשבת. כוחות צה״ל ביצעו תקיפות והריסות מבוקרות באזור בשבועיים האחרונים, אם כי קצב הפעילות הוגבל לדברי מקור מאז תחילת השבוע שעבר.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
