מקורות לבנוניים מדווחים כי חיילי צה״ל פתחו באש לעבר אזרחים לבנונים שהתקרבו לפאתי הכפר חדת׳א שבדרום לבנון. על פי אותם דיווחים, טנקים ודחפורי D-9 של צה״ל נצפו בתוך הכפר. אין תגובה רשמית מישראל.
מקורות לבנוניים מדווחים כי כוחות צה״ל פתחו באש לעבר אזרחים לבנונים שהתקרבו לפאתי הכפר חדת׳א שבדרום לבנון בצהרי יום שלישי. לדברי הדיווחים, טנקים ודחפורי D-9 משוריינים של צה״ל נצפו בתוך הכפר. לא דווח על נפגעים או פרטים נוספים, וצה״ל לא התייחס.
האירוע מתרחש על רקע נוכחות קרקעית מתמשכת של צה״ל בדרום לבנון, המתמקדת בפירוק תשתיות חיזבאללה. בימים האחרונים, כפי שדיווח The Zioneer, פעל צה״ל בכפר חדת׳א ובסביבתו, כולל התקדמות למרכז הכפר, פיצוצים יזומים, וירי לעבר מחבלי חיזבאללה. מוקדם יותר החודש תקף צה״ל גם באזור מרכבה שבנפת צור. הכפר חדת׳א שוכן סמוך לגבול ישראל-לבנון במחוז נבטיה, אזור של פעילות קרקעית ישראלית מתמשכת.
הדיווח מיום חמישי על ירי צה״ל לעבר צבא לבנון באותו כפר, והדיווח מיום שני על ירי ארטילרי לעבר אזרחים ששבו לבתיהם באזור, מהווים את הרקע הרחב לאירוע של יום שלישי. המקור הוא ערוץ לבנוני יחיד, והפרטים טרם אושרו על ידי גורמים ישראלים או בינלאומיים.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
