לוקהיד מרטין הודיעה הערב (רביעי) כי היא מפתחת מערכות נשק לייזר במסגרת מיזם 'כיפת הזהב' של הפנטגון, שנועד להגן על ארה״ב וכוחות בעלות בריתה. ההכרזה מגיעה לאחר ניסוי מוצלח של מיירט כיפת הזהב בשבוע שעבר ופיתוחים נוספים בתחום האנרגיה המרוכזת מצד חברות ביטחוניות אמריקניות וישראליות.
לוקהיד מרטין הודיעה הערב (רביעי) כי היא מפתחת מערכות נשק לייזר במסגרת מיזם 'כיפת הזהב לאמריקה' של משרד ההגנה האמריקני – ארכיטקטורת הגנה אווירית רב-שכבתית שנועדה להגן על ארה״ב וכוחות בעלות בריתה מפני איומים אוויריים מגוונים. החברה לא מסרה לוח זמנים לפיתוח או פרטים טכניים על הפלטפורמה.
ההכרזה באה לאחר ניסוי מוצלח ראשון של מיירט כיפת הזהב בשבוע שעבר, עליו מסר מזכיר ההגנה פיט הגסת' כי הושלם בהצלחה מלאה, כשמערכת האנרגיה המרוכזת וה-DDAD האוטונומי זיהו, עקבו ויירטו איומים מרובים. מוקדם יותר ביוני חשפה אלביט מערכות תותח לייזר אווירי בתערוכת יורוסאטורי 2026, בפיתוח משותף עם משרד הביטחון. ההתפתחויות המקבילות משקפות דגש הולך וגובר בצבאות ארה״ב ובנות בריתה על פתרונות אנרגיה מרוכזת ליירוט טילים וכטב״מים, כמשלים למיירטים קינטיים.
לא דווחו מפרט טכני, היקף חוזה או לוח זמנים להצבה של מערכות הלייזר של לוקהיד מרטין. המיזם נמצא בשלב פיתוח.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
