מזכ״ל נאט״ו מארק רוטה אמר כי בזכות הנשיא טראמפ הוסיפו בעלות ברית באירופה ובקנדה כ-1.2 טריליון דולר לתקציבי הביטחון מאז כניסתו לתפקיד, לצד הזמנות בהיקף מאות מיליארדי דולרים לתעשייה הביטחונית האמריקנית. הדברים פורסמו בערוץ המעקב OSINTdefender.
מזכ״ל נאט״ו מארק רוטה אמר כי בזכות הנשיא טראמפ חלה עלייה חדה בהוצאות הביטחון של אירופה וקנדה: בעלות הברית הוסיפו כ-1.2 טריליון דולר לתקציביהן מאז כניסתו הראשונה של טראמפ לבית הלבן, לצד הזמנות בהיקף מאות מיליארדי דולרים לתעשייה הביטחונית האמריקנית. הדברים פורסמו בערוץ המעקב OSINTdefender.
הצהרתו של רוטה משקפת את המאמץ המתמשך בתוך נאט״ו בעשור האחרון לעמוד ביעד של 2% תמ״ג להוצאות ביטחון, יעד שטראמפ לחץ על המדינות החברות לממש. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, רוטה כבר התייחס בעבר ללחץ האמריקני על בעלות הברית ולמתח סביב "רכיבה חינם" על יכולות צבא ארה״ב.
מספר 1.2 טריליון הדולר לא פורש לפי מדינות או לוח זמנים, ולא נמסרו פרטים על תוכניות רכש ספציפיות. הדברים באים על רקע הדיונים המתמשכים בנאט״ו על חלוקת הנטל לקראת פסגת הברית הקרובה.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
