ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרס״ר (מיל') באסל סויד, לוחם מילואים דרוזי מפקיעין שנפל בפעילות מבצעית בדרום לבנון. בהצהרה שפרסם היום (חמישי) כינה נתניהו את סויד "לוחם מילואים אמיץ" שסימל את הקשר הבלתי נפרד בין העדה הדרוזית למדינת ישראל, ושלח תנחומים למשפחתו.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרס״ר (מיל') באסל סויד ביום חמישי, שעות לאחר שראש העדה הדרוזית ושר הביטחון כבר פרסמו דברי אבל. בהצהרה שפורסמה באמצעות לשכת ראש הממשלה, כינה נתניהו את סויד 'לוחם מילואים אמיץ' ש׳סימל את הקשר הבלתי נפרד בין העדה הדרוזית למדינת ישראל.' ההספד הוא האחרון בשורה של הצהרות פומביות של בכירים ישראלים המספידים את סויד, לאחר שמותו הותר לפרסום בשעה 09:02.
פרטי מותו של סויד פורסמו בהדרגה במהלך הבוקר. בשעה 09:10, צה״ל התיר לפרסום את שמו ואת יחידתו — נהג בגדוד 75, עוצבת 'סער מגולן' (7) — ומתחקיר ראשוני עלה כי רכב של צוות הקרב החטיבתי גולני התהפך סמוך לרב-א-תלאת׳ין (כפר ראבא א-ת׳לאת׳ין) בסביבות השעה 22:50 ביום רביעי בערב. גרסאות מאוחרות יותר אישרו כי הרכב היה משאית תדלוק צבאית וכי לוחם נוסף נפצע באורח בינוני. עד השעה 09:11 הודיעה מועצת פקיעין על הלוויה בשעה 00:00. השייח' מופק טריף, ראש העדה הדרוזית, כינה אותו 'חלל גיבור' בהצהרות בשעה 09:10 ושוב בשעה 00:00. גם שר הביטחון ישראל כ״ץ פרסם הודעת אבל בשעה 09:10, תוך שציין את שירותו ואת שותפות הגורל בין העדה הדרוזית למדינת ישראל.
The Zioneer דווח קודם לכן כי סויד שימש כרכז תפעול מינהלי בבית החולים רמב״ם. שורת ההספדים מצטרפת לדפוס שבו בכירים ישראלים מנציחים לוחמים מבני עדות המיעוטים במהלך המערכה הממושכת בצפון, כפי שנראה בהספדו של נתניהו ב-21 ביוני לארבעה לוחמים אחרים שנפלו בדרום לבנון. בהודעתו לא התייחס ראש הממשלה לנסיבות המבצעיות של נפילתו של סויד.
צה״ל ממשיך לחקור את אירוע ההתהפכות. טרם פורסמו פרטים נוספים על סיבת התאונה או מצבו של הלוחם הפצוע מעבר לדיווחים הראשוניים על פציעה בינונית.
8 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
