ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי ממשלת לבנון אומרת בפעם הראשונה לאיראן ולחיזבאללה 'צאו מכאן', כך על פי דיווחים בכלי תקשורת ישראלים. את הדברים אמר בתשובה לשאלת ערוץ 14.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי ממשלת לבנון אומרת בפעם הראשונה לאיראן ולחיזבאללה 'צאו מכאן'. הדברים נאמרו בתשובה לשאלת ערוץ 14, על פי דיווח של אריאל כהנא (Israel Hayom).
דבריו של נתניהו באים לאחר שבוע של התפתחויות משמעותיות ביחסי ישראל-לבנון. כפי שדיווח The Zioneer הערב (21:34 שעון ירושלים), נתניהו תיאר את הסכם הביטחון עם לבנון כתבוסה לאיראן, ואמר שצה״ל יישאר בדרום לבנון עד להסרת איום חיזבאללה. מוקדם יותר הערב (20:58) אמר כי ממשלת לבנון גילתה 'אומץ רב' וכי ישראל תישאר בבופור.
ההצהרה של ראש הממשלה, שלפיה לבנון מתרחקת בגלוי מאיראן ומחיזבאללה, משקפת שינוי רטורי משמעותי מצד ביירות — אם וכאשר יתקבל אישור רשמי מממשלת לבנון. לא התקבל אישור מיידי מצד גורמים לבנוניים בדיווחים הערב.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
