ראש הממשלה נתניהו אמר כי לא ביקש אישור מנשיא ארה״ב טראמפ למבצע עם כלביא, אלא הודיע לו על ההחלטה. הדברים, שפורסמו מקור ישראלי אחד, מוסיפים לדיון על התיאום בין ישראל לארה״ב במהלך המערכה הצבאית ביוני 2025.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי אחר הצהריים) כי לא ביקש מנשיא ארה״ב דונלד טראמפ רשות לפני פתיחת מבצע עם כלביא — המערכה הצבאית בת 12 הימים נגד איראן שהתנהלה בין 13 ל-24 ביוני 2025. לפי פוסט בערוץ הטלגרם של העיתונאי חיים כהן, אמר נתניהו: "לא ביקשתי רשות מנשיא ארה״ב על מבצע עם כלביא — הודעתי לו". ההתבטאות נוגעת לנקודת מחלוקת חוזרת בשיח הפוליטי והביטחוני הישראלי: האם ישראל ביקשה או קיבלה אור ירוק אמריקאי למבצע. דסק The Zioneer דיווח בעבר על יחסי התיאום המתוחים בין ישראל לארה״ב סביב המערכה. בסדרת בולטינים קודמים סוקרו הצהרות טראמפ על כך שהתקיפה בביירות לא תואמה עם ארה״ב, תוכניתו לשוחח עם נתניהו להרגעת המתיחות, ושלילתו שביקש מנתניהו לא להכות בחזרה תוך שאמר לעשות "מה שנכון" אך לעצור מהר. גורם מודיעיני בכיר צוטט כאומר שהצהרות נתניהו שלאחר המבצע חמורות מדבריו לאחר מבצע עם כלביא. ההתבטאות הנוכחית מבוססת על מקור טלגרם יחיד ולא אומתה בערוצים רשמיים. טרם פורסמו פרטים נוספים על ההקשר או קהל היעד של הדברים.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
