ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי ישראל אינה צד למזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן, אך ציינה כי יש לה אינטרסים ברורים הנוגעים אליו. נתניהו לא פירט מהם האינטרסים או האם ישראל קיבלה ערבויות. הדברים נאמרים על רקע הדיון הציבורי והפוליטי סביב ההסכם המתגבש.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי ישראל אינה צד חתום למזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן, אך יש לה אינטרסים ברורים שהיא מתכוונת להגן עליהם. הדברים נאמרו בשעה 21:10 שעון ישראל; נתניהו לא פירט מהם האינטרסים או האם התקבלו ערבויות מוושינגטון. ההצהרה באה על רקע מתיחות פוליטית בישראל סביב ההסכם הרב-זירתי, הכולל גם מרכיב לבנוני. מוקדם יותר הערב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כינה את הסכם לבנון 'טעות גדולה' ודרש הצבעה בקבינט, כפי שדיווח The Zioneer. עמדתו המאוזנת יחסית של נתניהו מנוגדת לדחייתו הנחרצת של בן גביר, ומעידה על קרעים פנימיים אפשריים בקואליציה לגבי ההסכם.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
