ראש הממשלה נתניהו הבהיר הבוקר (שני) כי ישראל תישאר ברצועת הביטחון בדרום לבנון 'ככל שיידרש כדי להגן על הצפון', ודוחה דרישה איראנית מדווחת המקשרת בין נסיגה ישראלית לבין פתיחת מצרי הורמוז. פרשנות אריאל כהנא (ישראל היום) מציינת את ההתנגשות הצפויה עם אינטרסים של הנשיא טראמפ לקראת בחירות האמצע.
ראש הממשלה נתניהו חזר על עמדת ישראל בדבר המשך השהייה הצבאית בדרום לבנון, והצהיר כי הוא 'עומד על כך בתוקף' ושלא תהיה נסיגה מרצועת הביטחון כל עוד הדבר נדוש להגנת יישובי הצפון. הדברים, שפורסמו הבוקר (שני) מפי אריאל כהנא (ישראל היום), מגיעים על רקע דיווחים לפיהם איראן מתנה את פתיחת מצרי הורמוז בנסיגה ישראלית מלבנון – קשר שגורם מדיני ישראלי בכיר תיאר כ׳קו אדום מבחינתה של ישראל'.
הצהרת נתניהו עלולה להוביל לעימות עם הנשיא טראמפ, שכהערכת כהנא נקלע לפינה לקראת בחירות האמצע בנובמבר וייתכן שיזדקק להורדת מחירי הנפט באמצעות לחץ על טהרן בנושא הורמוז. הפרשנות מציינת כי איראן שינתה לאחרונה את הרטוריקה שלה וקישרה את פתיחת המיצר לחזית הלבנונית, תוך ניצול הנקודה הרגישה של טראמפ. כהנא, תוך הישענות על היכרותו האישית עם משפחת החלל, מציב את ההתבטאות על רקע האבדות הקשות בדרום לבנון בשבוע שעבר – חמישה לוחמים ובהם סמ״ר נוה חבשוש, שנפלו במהלך מבצע לחשיפת רשת תת-קרקעית ענקית של חיזבאללה מצפון לנהר הליטני.
לשכת ראש הממשלה לא פרסמה הודעה רשמית נפרדת, אך הדברים מתיישבים עם הצהרות קודמות שכיסתה The Zioneer בשבוע האחרון, ובהן הודעת נתניהו לטראמפ כי ישראל אינה מחויבת לסעיף הלבנוני בהסכם ארה״ב-איראן. העימות המתהווה בין ירושלים לוושינגטון בחזית הצפון נותר מוקד מדיני מרכזי.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
