ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי בכוונתו להוציא משלחת ישראלית לוושינגטון כדי להציג את עמדת ירושלים בנושא הגרעין האיראני. הדברים באים על רקע התקדמות המגעים הדיפלומטיים לעסקה אמריקנית-איראנית, כשנתניהו מביע התנגדות פומבית למתווה המתגבש.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי בכוונתו להוציא משלחת ישראלית לוושינגטון כדי להציג את עמדת ירושלים בנושא הגרעין האיראני, כך לפי לשכתו.
הדברים נאמרים על רקע קידום עסקה דיפלומטית בין נשיא ארה״ב דונלד טראמפ לבין איראן, שנתניהו מביע התנגדות פומבית למתווה שלה. כפי שדיווח The Zioneer, טראמפ אמר ל-FT מוקדם יותר החודש כי נתניהו 'יהיה חייב לקבל' את העסקה האמריקנית, וטען כי ראש הממשלה 'בסדר' עם ההסכם — אפיון שירושלים לא אישרה. נתניהו התחייב שוב ושוב כי כל עוד הוא ראש הממשלה, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני.
עדיין לא ברור מתי תצא המשלחת לוושינגטון, מי יעמוד בראשה, והאם הממשל האמריקני הסכים לקבל אותה. המהלך מאותת על כוונתו של נתניהו להציג את הקווים האדומים של ישראל ישירות בבית הלבן ככל שהעסקה מתקרבת לשלביה הסופיים.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
