מחירי הנפט בשווקים הגלובליים ירדו הערב (שני) ב-3% עד 3.5%, לאחר הודעתו של שר האוצר האמריקני סקוט בסנט כי ארה״ב תתיר מכירת נפט איראני למשך 60 יום, לפי דיווח ליאור באקאלו (N12). הירידה ממשיכה תקופה תנודתית המונעת מהתפתחויות בין ארה״ב לאיראן, לרבות הסכם השלום והקלות בסנקציות.
מחירי הנפט בשווקים הגלובליים ירדו הערב (שני) ב-3% עד 3.5%, לפי דיווח העיתונאי הכלכלי ליאור באקאלו (N12), לאחר ששר האוצר האמריקני סקוט בסנט הודיע כי ארה״ב תתיר מכירת נפט איראני למשך 60 יום. ההכרזה ממשיכה סדרה של שינויי מדיניות אמריקניים בנוגע ליצוא הנפט האיראני, ומחזקת את הכיוון שהותווה בהסכם השלום האחרון בין ארה״ב לאיראן.
דסק המודיעין של The Zioneer דיווח בהרחבה על התנודתיות במחירי הנפט המונעת מהתפתחויות ארה״ב-איראן בשבועות האחרונים. ב-16 ביוני צנחו מחירי הנפט ביותר מ-5% על רקע ספקולציות להקלה בסנקציות על נפט איראני, ובאותו ערב התרסקו המחירים שוב לאחר דיווחים שארה״ב תאפשר יצוא נפט איראני מיידי. המגמה השורית נמשכת: חבית ברנט ירדה ל-83 דולר ב-15 ביוני, והנפט האמריקני ירד ב-5% ב-9 ביוני על רקע תקוות להסכם שלום.
עדיין לא ברור אם חלון 60 הימים מייצג צעד זמני או צעד לקראת הקלה קבועה בסנקציות. התנאים המדויקים של המכירות המותרות — לרבות מגבלות היקף, קונים ומנגנוני פיקוח — טרם פורטו על ידי משרד האוצר האמריקני. ההכרזה מתווספת לכיול מחדש של מדיניות 'הלחץ המקסימלי' שהביאה בעבר לצניחה של 84% ביצוא הנפט האיראני במאי, כפי שדיווח The Zioneer.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
