שורד השבי אור לוי תקף בפומבי את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והאשים אותו בעיכוב עסקת החטופים. בהודעה ברשתות החברתיות כתב לוי: 'אם זה היה תלוי בך – לא היינו חוזרים עד היום'. הדברים נאמרים על רקע המחלוקת הפוליטית סביב הסכם הפסקת האש ושחרור החטופים.
שורד השבי אור לוי, שהוחזק בשבי חמאס בעזה במשך חודשים, תקף בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בערב יום ראשון. בפוסט ברשתות החברתיות כתב לוי: 'אם זה היה תלוי בך – לא היינו חוזרים עד היום' – ביקורת חריפה המופנית כלפי סמוטריץ', מהמתנגדים הבולטים לעסקת הפסקת האש ושחרור החטופים. הפוסט, שהופץ בהרחבה, נוגע לוויכוח הפנימי בישראל על תנאי ההסכם ועל האחריות הפוליטית לאירועי 7 באוקטובר ולמלחמה שבאה אחריהם. האשמתו של לוי נוקבת במיוחד נוכח סבלו האישי: הוא נמנה עם החטופים ששוחררו בסבב האחרון של העסקה. סמוטריץ' וחברי קואליציה נוספים מן הימין התנגדו בפומבי לעסקה, בטענה שהיא תחזק את חמאס ותפגע בהישגיה הצבאיים של ישראל. הדברים מדגישים את הקיטוב הפוליטי העמוק בישראל, בזמן שמשבר החטופים נותר בלתי פתור עבור עשרות משפחות.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
