שר החוץ האמריקני מרקו רוביו אמר כי הסיבה היחידה להימצאות כוחות ישראליים בלבנון היא פעילות חיזבאללה וירי הרקטות לעבר ישראל, לפי N12. ההצהרה מחזקת את עמדת וושינגטון לפיה נוכחות צה״ל בדרום לבנון נובעת ישירות מפעולות חיזבאללה.
שר החוץ האמריקני מרקו רוביו הצהיר הערב (רביעי) כי כוחות ישראליים נמצאים בלבנון אך ורק בשל פעילות חיזבאללה וירי הרקטות לעבר ישראל, לפי דיווח ב-N12.
ההצהרה נתפסת כחיזוק לעמדתה של ישראל בנושא נוכחות צה״ל בדרום לבנון – מעבר למסגרת הפסקת האש מ-2020 – על רקע חילופי האש המתמשכים בין צה״ל לחיזבאללה. הדברים מתיישבים עם עמדות אמריקניות קודמות: כפי שדיווח The Zioneer ב-8 ביוני, רוביו אמר אז ש״רק מדינות טיפשות לא יורות בחזרה כשיורים עליהן", בגיבוי זכות ההגנה של ישראל לאחר מתקפת טילים איראנית. דיווחים קודמים תיעדו גם את שר ההגנה הגסת, שאמר שתגובת ישראל בלבנון היא מתונה, ואת רוביו שהגדיר הצעות הפסקת אש של חיזבאללה כבלתי אמינות.
הצהרתו האחרונה של רוביו אינה מצביעה על שינוי מדיניות, אלא מחזקת את ייחוס האחריות להסלמה לחיזבאללה. צה״ל לא הגיב לדברים. רוביו לא ציין לוחות זמנים לנסיגה ישראלית.
מקורות ואות
- קליטה פנימית
