שר החוץ גדעון סער אמר היום (שני) כי היחסים עם אירופה חשובים לישראל והוא מאמין בדיאלוג ישיר איתם, אך הדיאלוג לא יכול להיות שצד אחד מכתיב את העמדות הפוליטיות שלו לצד השני, בטח שלא בסוגיות ליבה של הקיום הישראלי. הדברים פורסמו בהודעת לשכת שר החוץ.
שר החוץ גדעון סער פרסם היום (שני) הצהרה פומבית שבה חזר על נכונות ישראל לדיאלוג עם האיחוד האירופי תוך הצבת קו אדום על הכתבת עמדות פוליטיות חד-צדדית. "היחסים עם אירופה חשובים לנו ואני מאמין בדיאלוג ישיר איתם," אמר סער. "אבל, הדיאלוג לא יכול להיות שצד אחד מכתיב את העמדות הפוליטיות שלו לצד השני, בטח שלא בסוגיות ליבה של הקיום שלנו."
הדברים באים על רקע משבר דיפלומטי מחריף בין ישראל לאיחוד האירופי, לאחר ששרת החוץ של האיחוד, קאיה קאלאס, דווחה כי כינתה את ישראל "מדינת אפרטהייד" בפגישות סגורות. The Zioneer דיווח לראשונה על הדברים ב-13 ביוני. בתגובה, סער ניתק את הקשר עם קאלאס עד שתתנצל, ושני שרי החוץ התעמתו בפומבי ברשת X. הצהרתו האחרונה של סער מבהירה את עמדת ישראל: היא נותרת מוכנה לדיאלוג, אך לא תקבל הטפות על סוגיות קיומיות ביטחוניות.
לא ברור אם האיחוד האירופי יגיב לדברי סער או שהמשבר הדיפלומטי ייפתר ברמה כלשהי. לא נקבעה פגישה חדשה בין סער לקאלאס.
- מתפתחשר החוץ סער: מנתקים את הקשר עם שרת החוץ של האיחוד האירופי עד שתתנצל על כינוי 'מדינת אפרטהייד'
- מתפתחקאלאס משיבה לסער ללא התנצלות על אמירת 'אפרטהייד', מחזקת עמדת האיחוד בנוגע להתנחלויות
- מבוסססער לקאלאס: 'תתייצבי מאחורי הדברים הבזויים או תכחישי אותם'
- מתפתחסער ושרת החוץ של האיחוד האירופי מתכתשים ב-X; היא הכריזה על חרם על ישראל
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
