ראש מועצת שומרון יוסי דגן עלה לשטח יחד עם גרעין המשפחות של היישוב נועה, שיוקם הקיץ בצפון השומרון סמוך ליישובים גנים וכדים המשוקמים. על פי עמית סגל (N12), מדובר ביישוב חדש לחלוטין — ראשון מסוגו במסגרת תכנית ההתחברות, החורג מהחזרת יישובים שנהרסו בהתנתקות.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן עלה לשטח בערב שבת יחד עם גרעין המשפחות של היישוב החדש נועה בצפון השומרון, צעד ראשון בשטח במסגרת תוכנית 'ההתחברות'. היישוב צפוי לקום הקיץ בסמוך לגנים וכדים המשוקמים, שנהרסו בגירוש 2005.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב (22:22 שעון ירושלים), המועצה ותנועת אמנה החלו בהיערכות ראשונית להקמת נועה. לפי עמית סגל (N12), ההתפתחות משמעותית מכיוון שמדובר ביישוב חדש לחלוטין — הראשון בצפון השומרון מאז ההתנתקות — המרחיב את תוכנית ההתחברות מעבר לשיקום יישובים שנהרסו.
התוכנית מבוצעת על ידי מועצת שומרון בסיוע השרים ישראל כץ ובצלאל סמוטריץ' ובשיתוף תנועת אמנה. דגן, שחזר בעצמו לשא-נור, ליווה את המשפחות. יישוב נועה יוקם בסמוך לגנים וכדים בצפון השומרון.
דגן הציג בעבר את תוכנית ההתחברות בכנס בוושינגטון בהשתתפות 20 סנאטורים וחברי קונגרס, וזכה לתמיכת חברי קונגרס רפובליקנים רבים. התוכנית טרם קיבלה אישור ממשלתי סופי, אך המועצה ממשיכה בהיערכות בשטח.
2 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
