בכיר בפיקוד הדרום מסר הערב כי מתחילת מבצע שאגת הארי חוסלו 245 מחבלי חמאס. לדבריו, חמאס הוא ארגון שיש הכרח להשמידו, הוקמו 40 מוצבים בתוך הרצועה, ובשטח שבשליטה ישראלית אין יותר כלום — לא מעל הקרקע ולא מתחתיה.
בכיר בפיקוד הדרום מסר הערב (רביעי) כי 245 מחבלי חמאס חוסלו מאז תחילת מבצע שאגת הארי, המבצע המשותף לארצות הברית וישראל שיצא לדרך בפברואר 2026. הבכיר, שצוטט על ידי ינוניוז, אמר כי חמאס הוא ארגון שיש הכרח להשמידו, וכי אין מצב שבו כוחות צה״ל רואים חמוש ואינם מסכלים אותו.
הבכיר תיאר הישגים מבצעיים: מארבי חמאס הופסקו לאחר שפורקו, מחבלים הפסיקו לנסוע בטנדרים לאחר שכלי רכב חוסלו, ואימוני הארגון הופסקו לאחר שחוסלו חמושים במהלך אימונים. הוא העריך כי הסיכוי לחדירה לשטח ישראל קטן מאוד, בשל תעלה וסוללה שהוקמו לאורך כל היקף הרצועה.
לדבריו, כוחות צה״ל הקימו 40 מוצבים בתוך רצועת עזה. בכ-60 אחוזים מהשטח שבשליטה ישראלית — לדבריו — לא נותר דבר, לא מעל הקרקע ולא מתחתיה. ארכיון The Zioneer מראה כי דבריו משתלבים במערכה רחבה יותר של צה״ל בעזה ובלבנון מתחילת 2026; מדובר במניין המחוסלים המפורט ביותר שראה הדסק עבור המבצע הנוכחי.
- מתפתחצה״ל חיסל שלושה מחבלי חמאס חמושים שניסו לקדם מתווי טרור בצפון הרצועה
- מתפתחצה״ל: יותר מ-70 יעדי חיזבאללה הותקפו בדרום לבנון; 7 מחבלים חוסלו במסלול תת-קרקעי
- מתפתחצה״ל: למעלה מ-1,300 מחבלי חיזבאללה חוסלו מכניסת הפסקת האש; חושף פגיעה בשרשרת הפיקוד
- מבוססחמישה מחוסלים בשתי תקיפות לילה ובוקר בעזה; שניים מהם מחבלי דעאש חמאס
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
