יועץ לנשיא לשכת המסחר של טהראן טען בטלגרם כי גם אם הנשיא טראמפ יבטל את כל הסנקציות ויבוא לטהראן, המצב הכלכלי לא ישתפר ועלול אף להחמיר משום שהממשל האיראני מושחת. הדברים משקפים ביקורת פנימית גוברת על ממשל המשטר על רקע המשא ומתן המתמשך בין ארה״ב לאיראן.
יועץ לנשיא לשכת המסחר של טהראן פרסם ביום שני בלילה בטלגרם ביקורת חריפה על המשטר האיראני, בטענה שגם ביטול מוחלט של הסנקציות על ידי ממשל טראמפ לא ישפר את המצב הכלכלי בשל שחיתות שלטונית עמוקה, לדבריו. "אם טראמפ יבטל את כל הסנקציות ויבוא מחר לטהראן לאכול תבשילים לצד פז׳שכיאן, מצב האנשים לא ישתפר, אפילו יחמיר כי הממשל מושחת," כתב היועץ.
הדברים מצטרפים לגל growing של ביקורת פנימית באיראן על שלטון המשטר ועל עמדותיו במשא ומתן עם וושינגטון. כפי שדיווח The Zioneer בימים האחרונים, גורמים איראניים בכירים החליפו איומים נגד ארה״ב וישראל באזהרות כי וושינגטון אינה מקיימת הסכם פוטנציאלי. הפרשנות החדשה מגיעה מגורם המקורב לממסד העסקי בטהראן, ומעידה כי התסכול הכלכלי חורג מעבר לחוגים פוליטיים או ביטחוניים.
הדברים פורסמו מקור בשפה הפרסית ולא אומתו באופן עצמאי על ידי The Zioneer. זהותו של היועץ ותוארו המדויק לא צוינו בהודעה.
- מבוססהיסטוריון איראני המזוהה עם המשטר: טראמפ עשוי להפוך לשותף מסחרי של איראן
- מבוססאיראן מבהירה: לא נפעיל את ההסכם ללא הסרת סנקציות מלאה ושחרור הכספים המוקפאים
- מבוססגורם איראני בכיר מזהיר: ממשל טראמפ אינו מקיים את ההסכם; מאיים על ישראל
- מתפתחיועץ משרד החוץ האיראני: אין הסכם עם טראמפ עד למילוי כל הדרישות האיראניות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
