בכירים בצה״ל אמרו הערב (ראשון) לרמטכ״ל רא״ל איל זמיר כי חמאס נערך מחדש למערכה נוספת, על פי דיווח לא מפורט. ההתרעה דומה להערכת מודיעין עדכנית לפיה חמאס מייצר מאות מטענים מדי חודש ומשקם תשתיות תת-קרקעיות ברצועה.
בכירים בצה״ל העבירו הערב (ראשון) באופן אישי לרמטכ״ל רא״ל איל זמיר אזהרה כי חמאס נערך מחדש למערכה נוספת, על פי דיווח לא מפורט. מועד ומקום ההתייעצות לא פורסמו.
אזהרה אישית זו היא האחרונה בסדרת תדרוכים שדווחו הערב. בשעה 20:32 שעון ירושלים דיווח The Zioneer כי בכירי אגף המודיעין ופיקוד הדרום הזהירו את זמיר שחמאס מייצר מאות מטענים וטילי נ״ט מדי חודש, מגייס לוחמים בגילאי 18–22, מאמן לוחמי נוח׳בה ומשקם את התשתית התת-קרקעית ברחבי עזה, לפי דיווח בכאן חדשות. באותה הערכה נמסר כי צה״ל הודיע לארה״ב שהוא תומך בחידוש הלחימה, בעוד וושינגטון מתנגדת. גרסה מוקדמת יותר של אותו תדרוך מודיעיני, שדווחה בשבוע שעבר על ידי איתי בלומנטל (N12), כללה הערכות דומות.
רקע מוסמך מדיווח The Zioneer מ-22 ביוני (20:06 שעון ירושלים) ציין כי הצמרת הביטחונית בישראל קיימה דיון אסטרטגי על עזה והמליצה על פעולה מיידית, תוך חשש שנשיא ארה״ב טראמפ עשוי שוב להתערב כדי לחסום מהלך.
ההערכה כי חמאס משקם את יכולותיו הצבאיות מסתמכת על מקור דיווח אחד; לא פורסם אימות נוסף.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
