רה״מ נתניהו, שר הביטחון כ״ץ והרמטכ״ל רב-אלוף זמיר פרסמו הערב (שני) הודעה משותפת נדירה, והבהירו כי צה״ל ימשיך לפעול בנחישות לסיכול איומים, להשמדת תשתיות טרור ולשמירה על רצועת הביטחון בדרום לבנון. לצד זאת, דיווח של מוריה אסרף ודורון קדוש מ-N13 / גלי צה״ל, מפי גורמים לא מזוהים, ציין כי בצמרת המדינית ניכר לחץ מהביקורת על קשירת ידי החיילים והמגבלות הכבדות, וכי בפועל — ככל הידוע — אין שינוי במגבלות על כוחות צה״ל בלבנון למרות ההצהרות החוזרות.
הערב (שני) פורסמה הודעה משותפת חריגה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון ישראל כ״ץ והרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר, המופנית למפקד פיקוד הצפון לאחר שיחה שקיימו. בהודעה נמסר כי צה״ל ימשיך לפעול בנחישות לסיכול איומים על חיילים ואזרחים, להשמדת תשתיות טרור ולהמשך שמירה על רצועת הביטחון בדרום לבנון – כמעט לשון מוכרת מדברי בכירים קודמים.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר הערב, יו״ר האופוזיציה נפתלי בנט תקף את נתניהו על רקע דיווחים על הגבלות, והאשים בקשירת ידי חיילים. לאחר מכן אמר בכיר כי צה״ל יישאר ברצועת הביטחון כדי להגן על הצפון. קודם לכן, ראש הממשלה עצמו טען ל״חופש פעולה מלא" על רקע דיווחים על עצירת תקיפות למשך 48 שעות – טענה שצה״ל לא גיבה בפועל.
ההודעה המשותפת החדשה נראית מכוונת להרגיע את הביקורת ההולכת וגוברת, אך מוריה אסרף ודורון קדוש מ-N13 / גלי צה״ל דיווחו, מפי גורמים לא מזוהים, כי בצמרת המדינית ניכר לחץ מהביקורת על קשירת ידי החיילים. לדבריהם, למרות ההצהרות החוזרות המפורסמות כל כמה שעות, ככל הידוע אין שינוי ממשי במגבלות הכבדות המוטלות על כוחות צה״ל בלבנון. הפער בין האמירות המדיניות למצב המבצעי בשטח נותר סוגיה פתוחה.
7 התפתחויות
- מבוססבכיר: צה״ל יישאר באזור הביטחון בלבנון כדי להגן על הצפון, לסכל איומים ולהשמיד תשתיות טרור
- מבוססכ״ץ: צה״ל יישאר באזורי הביטחון בלבנון, סוריה ועזה ללא הגבלת זמן; דוחה לחצים לנסיגה
- מבוססנתניהו: צה״ל יישאר בדרום לבנון כל עוד יידרש; 300 יעדי חיזבאללה הותקפו ביומיים
- מבוססרה״מ ושר הביטחון הבהירו למטכ״ל את הנחיות האש באזור הצהוב בדרום לבנון
מקורות ואות
- קליטה פנימית
