הנשיא דונלד טראמפ הכריז על הפרה של ההסכם הגרעיני מצד איראן — ותקף, כך לפי אבו עלי אקספרס. הדיווח שואל: האם איראן תגיב, כפי שאיימה בעבר?
הנשיא דונלד טראמפ הכריז על הפרה של ההסכם הגרעיני מצד איראן ותקף, כך לפי דיווח קצר של אבו עלי אקספרס הבוקר (שבת). הדיווח מציג את הרצף כהסלמה מכוונת — טראמפ מכריז על הפרה ואז תוקף — ושואל: "מה תעשה איראן?"
כפי שדיווח The Zioneer בימים האחרונים, טראמפ נוקט דפוס עקבי של אזהרות לאיראן על הפרות הפסקת האש וההסכם הגרעיני, תוך איום חוזר בפעולה צבאית אם טהראן לא תציית (ב-26 ביוני: טראמפ לעיתונאי — "אתם עוד תגלו" אם תהיינה השלכות על הפרת הפסקת האש). ב-10 ביוני אישר הנשיא תקיפות כבדות באיראן והבטיח המשך פעולה צבאית.
טהראן איימה בעקביות ב״תגובה הולמת" לכל תוקפנות אמריקאית. סוכנות טסנים האיראנית ציטטה ב-11 ביוני מקור המעורה בפרטים לפיו כל תקיפה אמריקאית תיענה בתגובה צבאית. בשלב זה לא דווח על תגובה איראנית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
