נשיא ארה״ב דונלד טראמפ איים הערב (שני) כי אם איראן תפר את ההסכם הגרעיני — הוא יעשה את מה שיידרש. במקביל, פרסמו ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ״ל הודעה משותפת נדירה לפיה צה״ל ימשיך לפעול בנחישות בדרום לבנון לסיכול איומים, השמדת תשתיות טרור ושמירה על רצועת הביטחון — ללא שינוי במדיניות המבצעית.
**טראמפ מאיים: אפעל אם איראן תפר את ההסכם**
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ פרסם הערב (שני) אזהרה ישירה לאיראן, לפיה אם טהראן תפר את ההסכם הגרעיני — הוא יעשה "מה שאצטרך לעשות". הדברים פורסמו באמצעות כלי תקשורת ישראליים וערוצים רשמיים. לא נמסרו פרטים נוספים על צעדים ספציפיים שהוא עשוי לנקוט.
האזהרה מגיעה על רקע מתחים דיפלומטיים וביטחוניים מתמשכים בין וושינגטון לטהראן סביב יישום ההסכם הגרעיני, כאשר ישראל עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות.
**ההנהגה הישראלית מחדשת את המדיניות בדרום לבנון**
במקביל, פרסמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון ישראל כ״ץ והרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר הודעה משותפת נדירה הערב, בעקבות שיחה שהתקיימה גם עם מפקד פיקוד הצפון. שלושת הבכירים הצהירו כי צה״ל ימשיך לפעול בנחישות בדרום לבנון לסיכול איומים על חיילים ואזרחים, להשמדת תשתיות טרור ולשמירה על רצועת הביטחון.
ההודעה המשותפת מגיעה בהמשך להצהרות דומות מאותה הנהגה בימים האחרונים — כולל תדרוך בכיר אמש והצהרה ישירה של הרמטכ״ל למפקדים בשטח ביום ראשון. הודעה משותפת קודמת מאותם שלושה פורסמה רק 7 דקות קודם לכן, בשעה 23:12, כך שמדובר בחיזוק כמעט סימולטני של אותו מסר.
כפי שדיווח The Zioneer, הדרג המדיני נמצא תחת לחץ בשל ביקורת לפיה מגבלות מבצעיות כובלות את צה״ל בלבנון — אף שההצהרות הרשמיות מתעקשות כי לא חל שינוי במדיניות. ההודעה המשותפת החדשה מחזקת את הקו הציבורי מבלי להציע פרטים מבצעיים נוספים.
2 התפתחויות
- מבוססטראמפ: אם איראן לא תכבד אותנו — אעשה מה שאהיה חייב לעשות; התייחס ללבנון והסנקציות
- מתפתחטראמפ העביר מסרים תקיפים לאיראן: אם תתקפו — אתם תישאו באחריות
- מתפתחטראמפ: 'הפצצה כנראה תקרה' אם איראן לא תעמוד בהסכם
- מבוססטראמפ: אם לא יושג הסכם עם איראן, ארה״ב תנקוט צעדים שטהראן לא תקבל; הדגיש: "יחסים מצוינים" עם ישראל
מקורות ואות
- קליטה פנימית
