נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ אמר הערב (שישי) כי אילולא ביטל את ההסכם של אובמה עם איראן, ישראל הייתה נעלמת. הדברים, שדווחו באמצעי תקשורת ישראלים, ממשיכים את הקו של טראמפ המייחס את קיום ישראל למדיניותו.
נשיא ארה״ב לשעבר דונלד טראמפ טען הערב (שישי) כי ביטול הסכם הגרעין עם איראן מ-2015 מנע את חורבן ישראל: "לו לא ביטלתי את ההסכם של אובמה — ישראל הייתה נעלמת". הדברים, שדווחו באמצעי תקשורת ישראלים, ממשיכים שורת הצהרות אחרונות של טראמפ המייחסות את ביטחון ישראל למעשיו האישיים — כולל טענות קודמות ש״בלעדיי לא הייתה ישראל" וכי איראן גרעינית הייתה מחסלת את ישראל תוך שעתיים.
הדברים נאמרים על רקע המשך העיסוק הפומבי של טראמפ במסגרת הגרעין מול איראן, שבאותה נמתחה ביקורת חריפה מצדו. כפי שדיווח The Zioneer ב-17 ביוני, טראמפ מסר לישראל עותק מההסכם. המקור לא מסר הקשר או אירוע ספציפי להצהרת הערב.
- מתפתחטראמפ מתרברב: איראן גרעינית היתה מחסלת את ישראל תוך שעתיים
- מתפתחטראמפ ל-Axios: "אם לא היה דונלד טראמפ, ישראל הייתה מרוסקת לחלוטין"
- מתפתחטראמפ: אם לא העסקה עם איראן, ההפצצות היו נמשכות 2-3-4 שבועות או שנתיים
- מבוססטראמפ: אם לא יושג הסכם עם איראן, ארה״ב תנקוט צעדים שטהראן לא תקבל; הדגיש: "יחסים מצוינים" עם ישראל
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
