הנשיא דונלד טראמפ אמר הלילה כי כל עוד איראן מכבדת את ארה״ב — לא יהיו בעיות, והוסיף כי הוא נמנע מלהשתמש במילה "מפחדים". ההתייחסות מגיעה לאחר סדרת הצהרות של טראמפ על ההסכם המתגבש עם איראן בחודש זה, כולל אמירה קודמת שהמלחמה עם איראן הסתיימה.
הנשיא דונלד טראמפ התייחס להפסקת האש עם איראן הלילה ואמר: "כל עוד הם מכבדים אותנו — ואני לא רוצה להשתמש במילה 'מפחדים,' שהיא מילה לא ראויה — לא יהיו לנו בעיות." הדברים דווחו בערוצי תקשורת ישראלים.
מדובר באמירה האחרונה בשורה של הצהרות טראמפ על ההסכם המתגבש עם איראן החודש. כפי שדיווח The Zioneer ביום שלישי (00:07 שעון ירושלים), טראמפ אמר באותו לילה כי אם איראן לא תכבד את ארה״ב — יעשה מה שיהיה חייב לעשות, והתייחס לחזית לבנון ולהקלת הסנקציות. קודם לכן, בהצהרה שדווחה ביום חמישי בערב, הביע טראמפ שביעות רצון מההסכם וקבע כי איראן לעולם לא תחזיק בנשק גרעיני.
ההתייחסות האחרונה של טראמפ חוזרת על תנאי היסוד שלו — כיבוד אמריקאי מצד איראן — מבלי להוסיף מדיניות או לוחות זמנים חדשים. בדברים אין התייחסות ספציפית אם מדובר בהסדרי הפסקת האש הנוכחיים או בהסכם סופי.
- מבוססטראמפ: אם איראן לא תכבד אותנו — אעשה מה שאהיה חייב לעשות; התייחס ללבנון והסנקציות
- מתפתחטראמפ: איראן מתנהגת כראוי, הסכימה שלא לייצר נשק גרעיני
- מבוססטראמפ מפרסם הצהרה חדשה המשבחת את ההסכם עם איראן: איראן לעולם לא תחזיק בנשק גרעיני
- מתפתחטראמפ לנתניהו: ישראל צריכה לשמוח מההסכם עם איראן — 'לא תושמדו בגלל פצצה גרעינית'
מקורות ואות
- קליטה פנימית
