שגריר ארה״ב בלבנון מסר כי נרשמו קשיים במו״מ בין ישראל ללבנון, אך הביע תקווה כי הם יטופלו במו״מ שיתקיים היום. הדברים נאמרים על רקע סבב שיחות דיפלומטי בוושינגטון, שבמסגרתו נפתח יום שני של דיונים.
שגריר ארה״ב בלבנון הודה בקשיים במו״מ בין ישראל ללבנון, והביע תקווה כי ייפתרו בשיחות שיתקיימו היום. הדברים, שדווחו הערב (רביעי), מוסיפים נימה זהירה לתהליך דיפלומטי שבמסגרתו, כפי שדיווח The Zioneer קודם לכן, נפתח יום שני של דיונים בוושינגטון עם ציטוטים של בכירים במחלקת המדינה על התקדמות לעבר הסדר ביטחוני מקיף.
ההכרה בקשיים באה לאחר תקופה של איתותים מעורבים: שגריר ישראל בארה״ב, יחיאל לייטר, תיאר אתמול (שלישי) את הגישה האמריקנית לשיחות לבנון כ׳תאונת רכבת', בעוד מוקדם יותר היום אישרה מחלקת המדינה האמריקנית כי היום השני של הדיונים נפתח וציינה כי השיחות 'ממשיכות להתקדם'. הדברים החדשים של השגריר האמריקני בביירות נראים כהודאה הפומבית הישירה ביותר בקיומם של מכשולים מצד הצד האמריקני.
המשא ומתן, שמתנהל בחסות ארה״ב, שואף להשיג שלום וביטחון יציבים וארוכי טווח בין ישראל ולבנון כמדינות ריבוניות. טיב הקשיים לא פורט.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
