בכיר אמריקני מסר לסוכנות רויטרס כי ישראל נסוגה ממספר חלקים ברצועת הביטחון שהקימה בדרום לבנון. הדבר מגיע לאחר שבועות של לחץ דיפלומטי ואותות סותרים מצד ישראל וארה״ב בנוגע לעתיד נוכחות צה״ל באזור.
בכיר אמריקני אישר ביום חמישי לסוכנות רויטרס כי ישראל נסוגה ממספר חלקים מרצועת הביטחון שהקימה בדרום לבנון. ההכרה — שמיוחסת ישירות למקור אמריקני — מגיעה לאחר שבועות של לחץ דיפלומטי ואותות סותרים בנוגע לפריסה ארוכת הטווח של צה״ל מצפון לגבול.
כפי שדיווח The Zioneer בשעה 11:54, בכיר אמריקני אמר מוקדם יותר כי ישראל מצויה בתהליך נסיגה מחלקים מהרצועה. האישור הנוכחי, עם חותמת שעה 12:01, מחזק את הדיווח הזה. הדיווח מגיע אחרי סדרת ידיעות קודמות על לחץ אמריקני על ישראל לצמצם את נוכחותה בדרום לבנון, לרבות דרישה של ממשל טראמפ לנסיגה חלקית (21 ביוני).
היקף הנסיגה המדווח עדיין לא ברור — הבכיר לא ציין אילו אזורים הושפעו או האם הנסיגה חלקית או חלק מהיערכות רחבה יותר. ישראל לא מסרה תגובה רשמית.
6 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
