משרד החוץ האמריקאי הגדיר את חיזבאללה כסוכן המסוכן ביותר של איראן, והאשים אותו בגרירת לבנון למלחמות הרסניות בניגוד לרצון הממשלה והעם. בהודעה שפורסמה הבוקר (שבת) נטען כי הארגון מתכנן התקפות נגד אמריקאים ומהווה איום ישיר על אזרחים ואינטרסים אמריקאיים.
משרד החוץ האמריקאי פרסם הבוקר (שבת) הודעה חריפה המגדירה את חיזבאללה כסוכן המסוכן ביותר של איראן, והאשים את הארגון בתכנון התקפות נגד אזרחים ואינטרסים אמריקאיים. ההודעה לא ציטטה מודיעין ספציפי או מסגרת זמן, ונראה כי היא מחדדת את העמדה הפומבית של ממשל ביידן כלפי חיזבאללה על רקע המשא ומתן המתנהל בין ארה״ב לאיראן על הפסקת אש אפשרית בלבנון. התזמון מתיישב עם מאמץ דיפלומטי אמריקאי רחב יותר להפעיל לחץ על איראן ושלוחותיה, אולם לא נמסר קשר ישיר לאירוע מסוים. The Zioneer דיווח בעבר כי שגריר ארה״ב בישראל כינה את חיזבאללה 'סרטן ממאיר', וכי שר החוץ הלבנוני הגדיר את הארגון 'ארגון צבאי בלתי חוקי'. ההאשמה החדשה של מחלקת המדינה מעלה את רמת האזהרה הפומבית, אך פרטי התכנון לכאורה נותרו חסויים.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
