שגריר ארה״ב באו״ם מייק וולץ אמר היום (שלישי) כי איראן הסכימה לחזרת פקחי הגרעין של סבא״א, וכינה זאת "הצעד הראשון להסכם רחב יותר". וולץ הדגיש כי בניגוד להסכם הג׳וינט (JCPOA), הפעם הבדיקות אמורות להתבצע "בכל זמן ובכל מקום אפשרי", לפי דבריו.
שגריר ארה״ב באו״ם מייק וולץ הודיע היום כי איראן הסכימה להשיב את פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) לשטחה, לפי הודעה מטעמו. הדברים מחזקים נרטיב אמריקאי הולך וגובר של התקדמות לקראת הבנה גרעינית עם טהרן. ההצהרה מצטרפת להצהרות דומות בימים האחרונים מצד סגן הנשיא ג׳יי.די ואנס והשליח סטיב וויטקוף, שתיארו מסגרת מתגבשת הכוללת גישה של סבא״א ופינוי אורניום מועשר. וולץ הדגיש כי בניגוד להסכם הג׳וינט מ-2015, הבדיקות יתאפשרו "בכל זמן ובכל מקום". עד כה לא דווח על אישור רשמי מצד איראן, וסטטוס המשא ומתן נותר לא ברור. כפי שדווח ב-The Zioneer, ההסכם המתגבש ספג ביקורת מאיפא״ק ובקורת מצד גורמי מודיעין ישראלים ואמריקאים.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
