סגן הנשיא ואנס הודה אתמול כי איראן הפרה את הסכם הפסקת האש שחתמה, כך לפי הפרשן אריאל כהנא (ישראל היום). הדברים, שכונה על ידי כהנא 'זרזיף התפכחות', מהווים שינוי מגישת הממשל הקודמת לפיה איראן עומדת בהסכם.
סגן הנשיא ג׳יי די ואנס הודה ביום שישי כי איראן הפרה את הסכם הפסקת האש שחתמה עם ארצות הברית, לפי דיווח שפרסם שלשום הפרשן אריאל כהנא (ישראל היום). כהנא תיאר את ההודאה כ״זרזיף התפכחות" של הממשל, שלטענתו התעקש עד כה כי טהרן עומדת בהסכם.
ההודאה מסמנת שינוי ניכר בטון של הבית הלבן. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר השבוע, ואנס התעקש בהזדמנויות קודמות כי איראן מכבדת את מזכר ההבנות ודחה ביקורת על ההסכם. ב-22 ביוני סתר ואנס את הכחשות איראן ודיווח על התקדמות גרעינית. ב-12 ביוני הצהיר כי "אלימות תיענה באלימות, למרות הפסקת האש", אז כאיום מותנה ולא כקביעה של הפרה.
הדיווח של כהנא, שפורסם במוצאי שבת, מצטט את דברי ואנס כראיה לכך שהממשל האמריקני מתקרב להכרה במה שגורמי ביטחון ישראלים טוענים מזה ימים: שאיראן לא הפסיקה לחלוטין את פעולות האיבה במסגרת מזכר ההבנות של הסכם איסלמבאד, שנחתם בז׳נבה באמצע יוני. היקף ההפרה ומועדה המדויק לא פורטו בדיווח.
לא פורסם אישור רשמי מבית הלבן או ממחלקת המדינה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
