העיתונאי והפרשן ידידיה מאיר אמר כי ההסכם המתגבש מול איראן משקף כישלון ישראלי בקביעת העובדות בשטח — אך הגדיר אותו כפרשנות המדינית-ביטחונית הריאלית ביותר למצב הנוכחי. דבריו, שהופצו באמצעות ערוץ 14, משקפים קונצנזוס רחב בצד הימני-מרכזי של המפה כי ההסכם כואב אך משקף מציאות אסטרטגית.
בהצהרה שהופצה דרך ערוץ 14 בערב יום שני, התייחס העיתונאי והפרשן ידידיה מאיר להסכם המסגרת המתגבש בין ארה״ב לאיראן, והציע אבחון נוקב המעורב בענווה. "לא אומר לקדוש ברוך הוא איך לנהל את העולם — זו הפרשנות המדינית-ביטחונית הכי ראלית," אמר מאיר, מתוך הודאה כי ההסכם מבטא כישלון ישראלי בעיצוב המאורעות, אך תוך התעקשות שזו הקריאה הכנה של המציאות.
דבריו נאמרים על רקע קולות הולכים וגוברים של פרשנים וגורמים רשמיים בישראל המעריכים את מזכר ההבנות המדווח בחשדנות ובמורת רוח. כפי שדיווח The Zioneer, דמויות כמו איתמר פליישמן ועמיחי שטיין כינו את המתווה כניעה היסטורית וכישלון ישראלי, בעוד גורמי ביטחון הזהירו כי ההסכם דוחה סוגיות גרעיניות קריטיות תוך מתן הקלה מיידית לטהרן. ניסוחו של מאיר — הודאה בכישלון תוך סירוב לדרוש התערבות אלוהית — מציע זווית תיאולוגית-פוליטית ייחודית בוויכוח שהסעיר את השיח הישראלי בשבוע האחרון.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
