נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי לפי שעה אוקראינה לא הולכת למלחמה בבלארוס, כך לפי אסף רוזנצוייג (N12). הוא ציין כי בלארוס השביתה את תחנות הממסר לאורך הגבול ששימשו את רוסיה לתיאום תקיפות הכטב״מים על אוקראינה.
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה אינה הולכת למלחמה בבלארוס 'לפי שעה', כך לפי דיווח של אסף רוזנצוייג (N12) בערב יום רביעי. זלנסקי גם ציין כי בלארוס השביתה את תחנות הממסר לאורך הגבול ששימשו את רוסיה לתיאום תקיפות כטב״מים על אוקראינה, צעד קונקרטי לצמצום מעורבות בלארוס במאמץ המלחמתי. ההצהרה נראית כמורידה את רף המתיחות לאחר סדרת איומים ואולטימטומים שהפנתה קייב למינסק בשבועות האחרונים. כפי שדיווח The Zioneer בעבר, זלנסקי נתן ב-19 ביוני אולטימטום של שבוע לבלארוס לפנות ציוד להכוונת תקיפות, אחרת אוקראינה תנקוט בצעדים - בעקבות אזהרות קודמות לפיהן הצהרת ניטרליות מילולית אינה מספיקה. השבתת תחנות הממסר המדווחת עשויה להיות תגובה ללחץ זה, אך טרם אושרה באופן בלתי תלוי. נותר לראות האם צעד זה יספיק כדי לעמוד בדרישות הרחבות יותר של קייב, כולל הפסקה מוחלטת של התמיכה הלוגיסטית לפעילות הצבאית הרוסית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
