וושינגטון די.סי.
וושינגטון די.סי. היא בירת ארצות הברית והמוקד המרכזי לתיאום האסטרטגי והדיפלומטי בין ארה״ב לישראל. בשנת 2026, העיר משמשת כזירה המרכזית למשא ומתן רגיש בנוגע לחזית הצפונית ולעימות האזורי מול איראן.
וושינגטון די.סי. מהווה את הזירה הדיפלומטית החיונית ביותר עבור האינטרסים הביטחוניים של ישראל, במיוחד בתקופות של הסלמה אזורית. כמרכז הממשל הפדרלי של ארה״ב, העיר מאכלסת את המוסדות הקריטיים — הבית הלבן, מחלקת המדינה והפנטגון — המנהלים את הסיוע הצבאי והכלכלי ההכרחי להמשכיות המבצעית של צה״ל. עבור ישראל, העיר אינה רק בירה זרה אלא המקום בו מתבצעת התחזוקה השוטפת של 'היחסים המיוחדים', כששגרירי ישראל ונספחי צה״ל פועלים מול מקביליהם האמריקאים לתיאום יעדים אסטרטגיים.
ביוני 2026 הפכה וושינגטון למוקד המאמצים להסדרת הלחימה בגבול הצפון. לאחר סבבי שיחות אינטנסיביים, הנחה מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו טקס חתימה על הסכם מסגרת תלת-צדדי בין ישראל ללבנון. ההסכם, שתואר על ידי רוביו כ׳רק ההתחלה', שואף לכונן מציאות ביטחונית חדשה. המשא ומתן בוושינגטון לווה בחיכוכים משמעותיים; שגריר ישראל יחיאל לייטר הזהיר בעבר כי המסלול הדיפלומטי עלול להפוך ל׳תאונת רכבת' אם יעניק לגיטימציה להשפעה איראנית. למרות מתחים אלו, העיר נותרה הזירה היחידה המסוגלת לתווך הסדרים אזוריים מורכבים מעוגנים בערבויות אמריקאיות.
מעבר לדיפלומטיה רמת דרג, וושינגטון היא בסיס הפעולה של משלחת צה״ל בארצות הברית. תפקיד נספח צה״ל בעיר הוא אבן יסוד בברית הביטחונית, המבטיח שיתוף פעולה מודיעיני ורכש רציף. מינויו האחרון של אלוף טל פוליטיס לתפקיד זה, לאחר חצי שנה שבה התפקיד לא אויש במינוי קבע, מדגיש את חשיבותה של העיר בשימור הקשר הצבאי הבילטרלי בזמן מלחמה. בעוד ישראל מנהלת את רצועות הביטחון בדרום לבנון, ההחלטות המתקבלות במסדרונות השלטון בוושינגטון ממשיכות לקבוע את מרחב התמרון המדיני של ירושלים.