הפתיח
צה״ל אישר בצהרי יום רביעי כי תקף והשמיד במהלך הלילה ארבע עמדות שיגור רקטות ברחבי רצועת עזה. על פי הודעת הצבא, העמדות הוקמו על ידי ארגוני טרור בשבועות האחרונים, תוך ניצול מפורש של התקופה שלאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף.
פעולת צה״ל כוונה נגד תשתיות שהוגדרו על ידי הצבא כ״איום מיידי" על אזרחי ישראל ועל כוחות הצבא הפועלים במרחב. האישור הרשמי מגיע לאחר מספר שעות של דיווחים לא מאומתים על פעילות לילית ברצועה. בצה״ל הדגישו כי עמדות השיגור אינן תשתיות ישנות, אלא הוקמו מחדש במהלך ההפוגה המדינית — עובדה המעידה על מאמץ מתמשך של ארגוני הטרור בעזה לשקם את יכולותיהם ההתקפיות למרות ההסכמים הקיימים.
הקשר מבצעי וצמצום פגיעה
לפי הודעת צה״ל, התקיפות בוצעו באמצעות חימוש מדויק ובליווי תצפיות אוויריות במטרה לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים. גישה טקטית זו נותרת נדבך מרכזי בפעילות צה״ל ברצועה, במיוחד כאשר מדובר במטרות הממוקמות בתוך או בסמוך לאזורים אזרחיים. הצבא ציין כי כוחות פיקוד הדרום נותרים פרוסים במרחב בהתאם לתנאי הפסקת האש, אך ימשיכו לפעול להסרת כל איום המעמיד בסכנה את ביטחון העורף הישראלי.
משמעויות אסטרטגיות
חשיפת והשמדת האתרים הללו מדגישות את אופיה השברירי של המציאות הביטחונית הנוכחית. בעוד שהפסקת האש נותרת המסגרת הרשמית, הערכת צה״ל כי העמדות היו "מוכנות לשיגור מיידי" מרמזת על כך שארגוני הטרור מנצלים את ההפוגה בלחימה העצימה כדי להיערך לסבבי הסלמה עתידיים. עבור מערכת הביטחון, האתגר המרכזי נותר האיזון בין המגבלות שמטיל ההסכם המדיני לבין הצורך המבצעי למנוע התעצמות מחודשת של מערכי הרקטות, שעלולים לשמש למטחי פתע לעבר מרכזי אוכלוסייה בישראל.
5 התפתחויות
- The Zioneer Intelligence Desk
