צה״ל מסר כי תקף והשמיד במהלך הלילה ארבע עמדות שיגור רקטות במספר מרחבים ברצועת עזה. לפי דובר צה״ל, העמדות הוקמו על ידי ארגוני טרור בתקופה האחרונה, לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף, והיו מוכנות לשיגור לעבר כוחות צה״ל ואזרחי ישראל. האישור הרשמי פורסם בצהרי יום רביעי, לאחר דיווחים ראשוניים לא מאומתים במהלך הבוקר.
צה״ל אישר בצהרי יום רביעי כי תקף והשמיד ארבע עמדות שיגור רקטות ברצועת עזה במהלך הלילה. הצבא מסר כי העמדות הוקמו על ידי ארגוני טרור לאחר כניסת הפסקת האש הנוכחית לתוקף, והיו מוכנות לשיגור מיידי לעבר כוחות צה״ל ואזרחי ישראל. האישור הרשמי הופץ לכלי התקשורת בשעה 13:48.
אישור זה מסכם שורה של עדכונים ש-The Zioneer פרסם החל מהשעה 12:02. בשעה זו הודיע צה״ל לראשונה כי תקף ופירק ארבע עמדות שיגור שהוקמו על ידי ארגוני טרור פלסטיניים בשבועות האחרונים, תוך שימוש בתחמושת מדויקת ותצפיות אוויריות לצמצום פגיעה באזרחים. בהמשך פרסם הצבא תיעוד מהתקיפה. עדכון בשעה 12:51 ציין כי הצבא טרם פירט באופן רשמי את עיתוי הבנייה. ההודעה הנוכחית מוסיפה כי העמדות הוקמו ספציפית לאחר הפסקת האש והיו מוכנות לשימוש מיידי.
כפי ש-The Zioneer דיווח בימים האחרונים, צה״ל מבצע תקיפות חוזרות ונשנות ברחבי עזה נגד תשתיות חמאס, כולל מחסני אמל״ח ועמדות מבצעיות. עדכון מוקדם יותר היום ציטט גורם הטוען כי חמאס מקים מחדש עמדות שיגור ומתכונן לעימות הבא, אם כי טענה זו לא נקשרה למיקומים ספציפיים.
בהודעת צה״ל לא צוין האם עמדות השיגור היו מאוישות בעת התקיפה, ולא פורסמו נתוני נפגעים. לא ברור אם העמדות היו מאוישות בשעת הפגיעה.
5 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
