31°46′40.7″N 35°14′07.7″E
בראש הכותרות
המברק
המברק →
מדינאות · מבזק · פוליטימתפתח

אבו עלי אקספרס: איראן מתכננת לגבות אגרות בהורמוז בתום 60 יום

מחלקת המודיעין של The Zioneerעודכן 15:30
אבו עלי אקספרס: איראן מתכננת לגבות אגרות בהורמוז בתום 60 יום

מקור ראשי קליטה פנימית · 1 אות קליטה שנבדק · חלון דסק 15:25–15:30

תקציר

ניתוח של אבו עלי אקספרס, שפורסם לצד דיווח על דברי טראמפ בעניין האגרות, טוען כי הצהרת איראן הרשמית שלא תגבה תשלום במהלך 60 הימים היא עצירה טקטית. הניתוח מציין שאיראן ועומאן הכריזו רשמית כי המיצר הוא מימיהן הטריטוריאליים, והן ידונו בעלויות המעבר — ומציב את גביית האגרה כהמשך ודאי ולא כביטול המדיניות.

01 · המברק

ניתוח של אבו עלי אקספרס שפורסם היום (רביעי), לצד דיווח על הצהרת הנשיא טראמפ הדוחה כל גביית אגרות בהורמוז, מזהיר כי הבטחת איראן לא לגבות אגרות במהלך 60 ימי הפסקת האש היא מהלך טקטי ולא שינוי מדיניות.

הניתוח מצביע על שני מסרים מתואמים מטהרן: הודעה רשמית כי לא ייגבו אגרות במהלך 60 הימים עד לחתימת הסכם סופי, ובמקביל — הצהרה משותפת עם עומאן, שפורסמה באנגלית עבור הקהל האמריקאי, הקובעת כי מצר הורמוז הוא כולו מימיהן הטריטוריאליים ואינו נתיב בינלאומי. איראן ועומאן, לפי הניתוח, ידונו יחד בעלויות המעבר.

"אחרי ההסכם הם יתחילו לגבות — לא יהיה מו״מ לעצור או להפסיק אחרי ההסכם. יש לאיראנים זמן וסבלנות — אינסופיים," מסכם הניתוח.

כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום, הנשיא טראמפ אמר כי איראן הודיעה רשמית לארה״ב שלא תגבה אגרות, וכינה דיווחים סותרים "פייק ניוז." הניתוח קורא תיגר על המסגרת הזו, בטענה שהפסקת 60 הימים היא תקופת חסד בלבד לפני שאיראן תחדש את מה שהיא רואה כזכות ריבונית — שליטה טריטוריאלית וגביית תשלום במיצר.

מברקים קשורים
03 · מקורות ואות

מקורות ואות

ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.

  • קליטה פנימית
אחריות הדסק

הידיעה מתפרסמת באחריות מחלקת המודיעין של The Zioneer. ערוצי הקליטה הגולמיים נשמרים כפרובננס פנימי; גורם חיצוני ייקרא בשם רק כאשר הדבר מסייע לקורא לבחון טענה מסוימת.