הפרשן הישראלי יוסי אליעזר, הכותב בערוץ הטלגרם שלו, מעריך כי הלחץ הישראלי המופעל על איראן גובר על יכולתו של חיזבאללה להתנגד להסדר מדיני. הפוסט מציג את הפגיעות האיראנית כגורם המכריע, ולא את עמדתו העצמאית של חיזבאללה. ההערכה מיוחסת לאליעזר כפרשנות אישית ממקור יחיד.
**יום שישי, 22:58 שעון ירושלים** — הפרשן הישראלי יוסי אליעזר פרסם הערכה אישית בערוץ הטלגרם שלו, הטוענת שהנזק האסטרטגי שגרמה ישראל לאיראן גובר על יכולתו של חיזבאללה לחסום הסדר מדיני. אליעזר כותב בלשונו: "האצבע שהכנסנו בעין של האיראנים גדולה יותר מהתנגדות החיזבאללה לסיכום." הפוסט מוצג כפרשנות ממקור יחיד, ולא כהערכה רשמית של הצבא או המודיעין הישראלי. הדברים משתלבים בשורת ידיעות רקע ש-The Zioneer סיקר בעבר: מספר ידיעות רקע מיוני דיווחו על מתחים פנימיים לבנוניים ואיראניים סביב עצמאותו של חיזבאללה, כולל גורמים איראניים שקראו לרסן את השלוחה. הערה זו מצביעה על כך שלדעת הפרשן הלחץ הצבאי על איראן הוא המנוף העיקרי, ולא שינוי בהחלטות הפנים של חיזבאללה. לא היו פרטים נוספים או אישור ממקור נוסף במועד הכתיבה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
