מנתח ביטחוני טוען כי ארצות הברית והנשיא טראמפ נתונים בפועל לסחיטה אירנית, ומזהיר כי מרגע שמעצמת על מאפשרת לעצמה להיסחט על ידי משטר אסלאמיסטי מוכה — התופעה לא תיפסק עד לחיסול הסוחט. ההערכה משקפת ספקנות גוברת לגבי עמדת המשא ומתן של וושינגטון מול טהראן.
מנתח ביטחוני שהתארח בערוץ ישראלי רשום טען היום (שני) כי ארצות הברית והנשיא טראמפ נמצאים במצב של סחיטה בפועל מצד איראן, ותיאר את הדינמיקה כמעצמת על שמרשה לעצמה להיסחט על ידי משטר אסלאמיסטי מוכה וחבול. ההערכה מזהירה כי סחיטה אינה אירוע חד-פעמי — ברגע שהיא מתאפשרת, היא תימשך ללא הפסק עד לחיסול הסוחט.
הניתוח מגיע על רקע המתיחות המתמשכת בין ארה״ב לאיראן ודיווחים על משא ומתן גרעיני, כאשר טראמפ איים בפומבי בתקיפות 'חזקות מאוד' נגד איראן על רקע פעילות חיזבאללה, ובנפרד הזהיר כי על טהראן לעצור מיידית את הפרוקסי שלה בלבנון, אחרת תותקף חזק יותר. במקביל, איראן המשיכה לאיים על ישראל בפומבי וטענה כי היא פועלת 'בחסות הנשיא האמריקאי', כפי שדיווח The Zioneer.
המסגור של המנתח — לפיו וושינגטון נתונה לסחיטה ולא לנהל משא ומתן מעמדת כוח — משקף ספקנות גוברת לגבי עמדתה האסטרטגית של ארה״ב מול טהראן, על רקע דיווחים קודמים ב־The Zioneer על חשש גובר מפני עסקה נמהרת או א־סימטרית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
