ענקית הדיפנס-טק האמריקאית אנדוריל (מוערכת ב-61 מיליארד דולר) מתכננת להקים מפעל ייצור פיזי מלא בישראל, כך לפי דיווח לא מאומת. המייסד פאלמר לאקי מחזר אחרי מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' עמיקם נורקין, לתפקיד מנהל הפעילות בישראל, לאחר סדרת פגישות עם בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון.
ענקית הדיפנס-טק האמריקאית אנדוריל (Anduril), המוערכת ב-61 מיליארד דולר, מתכננת לפי הדיווח להקים מפעל ייצור פיזי מלא בישראל – צעד משמעותי מעבר לשילוב סטנדרטי של חברות ישראליות בשרשרת האספקה הזרה. לפי הפרסום, המייסד פאלמר לאקי מחזר אחרי מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' עמיקם נורקין, כדי שיוביל את הפעילות הרשמית של החברה בישראל.
המהלך מגיע לאחר סדרת פגישות שקיים לאקי בישראל עם בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון. אנדוריל שואפת לייצר במפעל הישראלי מערכות מתקדמות המבוססות על אוטונומיה מלאה ועלויות ייצור נמוכות. החברה צפויה ליהנות מהיתרון הייחודי של הוכחת יכולות מבצעיות בזמן אמת (תו תקן Combat Proven), המושך כל חברה ביטחונית בינלאומית.
הדיווח מבוסס כרגע על מקור יחיד ואינו מאומת. טרם פורסמה הודעה רשמית מאנדוריל או מנורקין. אם יתממש, המפעל יהווה חיזוק משמעותי לנוף התעשיות הביטחוניות בישראל.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
