עמותת תנו לחיות לחיות עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה כי פקחי רשות הטבע והגנים יורים בכלבים משוטטים באופן שיטתי ללא מיצוי חלופות. בתגובה הסבירה הרשות כי בעקבות המלחמה עברו אלפי כלבים משוטטים מאזור רצועת עזה לנגב המערבי, וכן מלבנון, ירדן וסוריה, וכי התפרצות הכלבת הנוכחית מאופיינת בזינוק חריג בתחלואת כלבים — המהווים כעת גורם הסיכון המרכזי למגע עם בני אדם.
עמותת תנו לחיות לחיות הגישה הבוקר (שישי) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בטענה כי פקחי רשות הטבע והגנים יורים באופן שיטתי בכלבים משוטטים מבלי למצות תחילה חלופות שאינן קטלניות. בעתירה נטען כי מדובר בהפרה של חוקי צער בעלי חיים ובאכזריות מיותרת.
בתגובתה לעתירה הודתה רשות הטבע והגנים בשימוש באמצעים קטלניים, אך הציגה אותם כצעד הכרחי לנוכח מצב חירום בריאותי חסר תקדים. לדברי הרשות, המלחמה המתמשכת גרמה לכך שאלפי כלבים משוטטים חצו לשטח ישראל מאזור רצועת עזה לנגב המערבי, וכן מלבנון, ירדן וסוריה. בעקבות זאת, טוענת הרשות, התפרצה התפרצות חריפה של כלבת שבה שיעור התחלואה בכלבים זינק באופן חריג, והכלבים המשוטטים הפכו לגורם הסיכון המרכזי האפשרי למגע עם בני אדם.
העתירה והתגובה ממחישות מתיחות בין עקרונות צער בעלי חיים לבין צורכי בריאות הציבור בעת מלחמה, כאשר שני הצדדים מצביעים על הנסיבות החריגות שיצרה המערכה הרב-זירתית. טרם נקבע מועד לדיון. כפי שדווח ב-The Zioneer בעבר, הרשות גם הזהירה מפני עלייה בתוקפנות של תנים בפארקים ובחופים ברחבי הארץ, אם כי תופעה זו נפרדת מניהול הכלבת בכלבים המשוטטים הניצב כעת במרכז ההליך המשפטי.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
