שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ׳י, אומר כי הסנקציות על יצוא הנפט והמוצרים הפטרוכימיים הושעו, המצור הימי הוסר, חלק מהנכסים שהוקפאו שוחררו, והחל יישום תוכנית רחבת היקף לשיקום ולפיתוח הכלכלי של איראן, לפי דיווחים בערוצים המקורבים למשטר.
שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ׳י, הודיע הבוקר (שני) כי הסנקציות על יצוא הנפט והמוצרים הפטרוכימיים הושעו, המצור הימי הוסר, חלק מהנכסים שהוקפאו שוחררו, והחל יישום תוכנית רחבת היקף לשיקום ולפיתוח הכלכלי של איראן, לפי דיווחים בערוצים המקורבים למשטר.
הצהרה זו באה לאחר שורה של התפתחויות עליהן דיווח The Zioneer בשבועות האחרונים. ב-12 ביוני אמר עראקצ׳י כי הכספים האיראניים הקפואים ישוחררו וכי תוכנית שיקום בהיקף 300 מיליארד דולר תסייע להתאוששות איראן. פיקוד המרכז של ארה״ב אישר ב-18 ביוני כי המצור הימי על איראן הוסר לחלוטין. מוקדם יותר השבוע אישרה איראן את חידוש יצוא הנפט מהאי חארג' לאחר הפסקה של יותר מחודש.
נראה כי ההצהרה מאחדת את צעדי ההקלה שדווחו בעבר, כאשר עראקצ׳י מתאר אותם כחבילה שכבר מיושמת. הסרת הסנקציות והמצור הימי מסמנת שינוי משמעותי ביחסי ארה״ב-איראן, בעקבות דיווחים על מזכר הבנות בין שתי המדינות.
היקף ואימות מימון תוכנית השיקום נותרו לא ברורים, כמו גם השווי הכולל של הנכסים ששוחררו. בוושינגטון לא פרסמה אישור רשמי להצהרתו האחרונה של עראקצ׳י נכון לבוקר זה.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
