אקסיוס מדווח כי היום הראשון של שיחות ישראל-לבנון בוושינגטון הסתיים ללא כל התקדמות, בעיקר בשל מחלוקות עמוקות בנוגע להיקף ולוח הזמנים של נסיגה ישראלית. על פי הדיווח, הדיונים הפכו למתוחים, והמתווכים האמריקאים פועלים כעת לאתחל מחדש את השיחות.
דיווח חדש של אקסיוס, שצוטט בערוץ חדשות מסונן הערב (רביעי), קובע כי היום הראשון של שיחות ישראל-לבנון בוושינגטון הסתיים ללא כל התקדמות, בשל מחלוקות עמוקות על היקף ולוח הזמנים של נסיגה ישראלית. על פי הדיווח, השיחות הפכו למתוחות יותר ויותר, והמתווכים האמריקאים מנסים כעת 'לאתחל מחדש' את התהליך. דיווח זה מגיע לאחר ש-The Zioneer דיווח מוקדם יותר היום כי יום השיחות השני נפתח עם ציטוט של גורם במחלקת המדינה האמריקאית שדיווח על התקדמות, ויוצר סתירה לכאורה בהערכת מצב השיחות. מקור הדיווח של אקסיוס הוא גורם אנונימי.
קודם לכן, ביום שלישי (23 ביוני, 23:32 שעון ירושלים), דיווח The Zioneer כי יום השיחות הראשון הסתיים, ללא פרטים מיידיים על תוכן או התקדמות. דיווח נוסף באותה שעה ציין כי השיחות צפויות להימשך עד יום חמישי, וכי קיימים חילוקי דעות פנימיים בנוגע לנסיגה חלקית מדרום לבנון. בשעה 17:54 שעון ירושלים, צוטט גורם במחלקת המדינה האמריקאית באומרו כי היום השני החל והשיחות מתקדמות לעבר הסדר ביטחון מקיף, עם משא ומתן בין ישראל ולבנון כמדינות ריבוניות.
השיחות מתנהלות במסגרת מתווה דו-מסלולי שנפתח מוקדם יותר השבוע בוושינגטון, כפי ש-The Zioneer דיווח ביום שלישי (23 ביוני, 09:53 שעון ירושלים), העוסק במסלול המדיני והצבאי במקביל, תוך התמקדות בפירוק חיזבאללה מנשקו ואזורי ביטחון. הסוגיות המרכזיות שנותרו במחלוקת הן המנגנון ולוח הזמנים לנסיגת צה״ל מהאזורים שבהם הוא נמצא כיום בדרום לבנון, לצד הדרישה לפירוק חיזבאללה מנשקו.
לא ברור איזה צד העריך נכונה יותר את מצב השיחות, והאם מאמצי התיווך האמריקאים שתוארו על ידי אקסיוס שינו את ההערכה הדיפלומטית הרשמית. אין אישור רשמי מאף אחת מהמשלחות או ממחלקת המדינה לאפיון הדיווח של אקסיוס את מהלך השיחות.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
