משרד החוץ של בחריין הודיע כי איראן שיגרה לשטחה שני כטב״מים מתאבדים הבוקר (שבת) ושניהם יורטו בהצלחה. במנאמה גינו את התקיפה כ״הפרה בוטה של הריבונות".
משרד החוץ הבחרייני פרסם בשבת אחר הצהריים הודעה רשמית לפיה איראן שיגרה לשטח הממלכה שני "כטב״מים מתאבדים" (תחמושת משוטטת) בשעות הבוקר המוקדמות, ושניהם יורטו בהצלחה. מנאמה הגדירה את האירוע כ״הפרה בוטה של הריבונות" ושמרה לעצמה את זכות התגובה, לפי ההודעה. איחוד האמירויות פרסמה מאוחר יותר גינוי לפעולה האיראנית, לפי דיווח נפרד של אבו עלי אקספרס — אם כי הבולטין אינו מצטט הודעה רשמית של איחוד האמירויות ישירות.
התקיפה באה לאחר לילה של תקיפות אוויר אמריקאיות נגד מטרות איראניות. איראן אותתה שהתגובה תיכוון לבחריין בשל הימצאות מפקדת הצי החמישי האמריקאי שם. כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר בשבת (13:21, 13:32 ו-15:54 שעון ירושלים), משרד החוץ הבחרייני דיווח תחילה על חדירת כטב״מים כללית, ולאחר מכן עדכן את נתון היירוט. מוקדם יותר השבוע (10-11 ביוני) טען משמרות המהפכה לתקיפות כטב״ם וטילים נגד נכסים אמריקאיים בבחריין — טענות שנדחו על ידי גורמים אמריקאיים כלא מאומתות או כוזבות.
נתון שני הכטב״מים שיורטו הוא הגרסה הרשמית הספציפית ביותר הזמינה. לא דווח על נזק, נפגעים או פגיעה במתקן הצי החמישי.
8 התפתחויות
- מתפתחבחריין מאשימה: איראן שיגרה כטב״מים לעבר הממלכה לאחר התקיפה האמריקנית
- מבוססאיראן טוענת: כטב״מים תקפו את הצי החמישי האמריקני בבחריין; לא דווח על פיצוצים באי
- מבוססבחריין מאשרת: 36 כטב״מים איראניים שוגרו הבוקר לתחומה; נערה נפצעה משברים
- מתפתחארה״ב הפילה שני כטב״מים איראניים לאחר ניסיון תקיפה על ספינות בהורמוז, דיווח בפוקס ניוז
מקורות ואות
- קליטה פנימית
