שר ההגנה של בחריין, עבדאללה בן חסן א-נועיימי: 'טהרן צריכה להפסיק להפוך אותנו לשעיר לעזאזל שלה. ארה״ב תוקפת אותם ובתגובה איראן תוקפת אותנו ללא הפסקה. זה לא מקובל עלינו.'
שר ההגנה של בחריין, עבדאללה בן חסן א-נועיימי, פרסם הערב (ראשון) הצהרה חריפה במיוחד נגד איראן, שבה האשים אותה בהפיכת הממלכה ל׳שעיר לעזאזל' בעימות המתמשך מול ארצות הברית. 'ארה״ב תוקפת אותם, ובתגובה איראן תוקפת אותנו ללא הפסקה. זה לא מקובל עלינו,' אמר, על פי דיווח בטלגרם. ההצהרה משקפת תסכול גובר בקרב בעלות ברית של ארה״ב במפרץ, שמוצאות עצמן תחת אש בתגובה לתקיפות אמריקאיות נגד איראן. בעוד שביקורת קודמת של בכירים בחריינים כלפי איראן הייתה מאופקת ודיפלומטית (כפי שדיווח The Zioneer ב-25 ביוני על דברי שר החוץ א-זיאני), נימתו של א-נועיימי חדה ואישית יותר. השר לא הכריז על שינוי מדיניות או צעד צבאי כלשהו; ההצהרה נראית כקריאה פומבית לטהרן להרגיע את המתיחות, ולא הודעה על שינוי עמדתה של בחריין. לא דווח על תגובה איראנית מיידית.
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
