ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר בוועידת המדיניות של JNS כי הוא נותר איש ימין — 'לא קיצוני ולא חסר אחריות' — וקרא להקמת ממשלה רחבה שתכלול דתיים וחילונים, ימין ושמאל ציוני, כדי להחליף את 'הממשלה הרעה' הנוכחית.
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט העביר את נאום הקמפיין האחרון שלו בוועידת המדיניות של JNS הבוקר (שלישי), והציג את עצמו כאיש ימין אחראי שאינו קיצוני השואף להקים ממשלת אחדות רחבה.
בנט, שכיהן כראש הממשלה בין 2021 ל-2022, אמר בוועידה: 'אני איש ימין. לא שיניתי את דעותיי, אבל אני לא קיצוני ולא חסר אחריות. הגישה שלי פשוטה: ממשלת ימין אחראית וממלכתית. להיות הגיוניים. להיות ענייניים. אני רוצה להקים ממשלה רחבה שתכלול דתיים וחילונים, אנשי ימין ואנשי שמאל ציוניים — אנשים שיחיו יחד ויעבדו יחד.'
הדברים פורסמו על ידי N12 (חדשות 12). בנט לא ציין שותפים קואליציוניים ספציפיים או לוח זמנים להקמת ממשלה כזו. הדברים נאמרים במסגרת קמפיין ציבורי מתמשך של בנט המתמקם כאלטרנטיבת אחדות לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת בחירות צפויות.
The Zioneer דיווח בהרחבה על המהלך הפוליטי של בנט בחודש זה, כולל מסיבת העיתונאים ב-15 ביוני שבה כינה את הקדנציה הנוכחית של נתניהו כישלון בתחומי הביטחון והמשילות. בנאום זה טען בנט כי הממשלה 'אינה מסוגלת עוד לקדם את ישראל.'
הופעתו של בנט בוועידה מגיעה לאחר חודשים של ביקורת פומבית על הממשלה המכהנת וסדרת נאומי מדיניות שנועדו להרחיב את המשיכה שלו מעבר לבסיס הדתי-לאומי שלו. לא פורסמו פרטי מדיניות חדשים מהדברים שנאמרו היום.
2 התפתחויות
מקורות ואות
ידיעה ממקור יחיד לעולם אינה מדורגת “מאומת” או “מבוסס”. דירוג האות יתחזק רק כשמקור שני, עצמאי, יאשש אותה.
- קליטה פנימית
