הוכרז הערב על יוזמה חקיקתית לביטול האיסור על כניסת ישראלים לרצועת עזה, המעוגן בחוק ההתנתקות מ-2005. הנוסח שפורסם טוען כי הנסיגה מרצועת עזה לא הביאה ביטחון, ומכנה את ההגבלה עוול היסטורי שיש לתקן.
מקדמי ההצעה הודיעו הערב (שלישי) על הצעת חוק לביטול הסעיפים בחוק ההתנתקות (2005) האוסרים על כניסת ישראלים לרצועת עזה, בטענה כי הנסיגה לא הביאה ביטחון ומכנים את האיסור 'עוול'. ההכרזה, שהופצה באמצעות המקור, מגיעה בעקבות דיווח The Zioneer מוקדם יותר היום (15:46 שעון ירושלים) לפיו אותה הצעה—שדווחה על ידי אליה אביב בערוץ 14—מועד הגשתה נקבע ליום ראשון הקרוב. ההכרזה הנוכחית אינה מזכירה ח״כ מסוים או מועד הגשה, ולא ברור אם מדובר בגרסה מחודשת של הצעת החוק שקידמה ח״כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), כפי שדיווחנו ביום שישי 12 ביוני בשעה 12:32 שעון ירושלים, או יוזמה נפרדת. טיוטת הצעת החוק, רשימת החותמים או עמדת הממשלה לא פורסמו.
ביום שלישי בשעה 15:46 שעון ירושלים, The Zioneer דיווח כי הצעת החוק תעלה לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, וגורלה תלוי בהחלטת שר המשפטים יריב לוין האם להעניק לה תמיכה ממשלתית. המהלך מגיע לאחר ביטול מגבלות כניסה דומות בצפון השומרון בשנת 2024, כפי שדיווחנו.
ההצעה משתלבת במגמה הפוליטית הרחבה יותר לקדם נוכחות ישראלית מחודשת בעזה, שהובילה בעבר לביטול המגבלות בצפון השומרון. The Zioneer דיווח ביום שישי 12 ביוני בשעה 12:32 שעון ירושלים כי ח״כ סון הר-מלך מקדמת הצעה דומה.
לא ברור האם ההכרזה מהערב מייצגת יוזמה חקיקתית חדשה או דחיפה ציבורית להצעת החוק שכבר מתוכננת ליום ראשון. אף ח״כ או סיעה לא אישרו רשמית את זהות מחברי ההצעה, ועמדת הממשלה—ובייחוד זו של שר המשפטים לוין—לא נמסרה.
3 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
