הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר אמר כי ההסכם שנחתם לאחרונה עם לבנון הוא היסטורי ומשמעותי, וזקף את האפשרות לגיבושו להישגים המבצעיים של צה״ל. לדבריו, ישראל תכבד את ההסכם אך תבחן אותו במעשים בשטח, תוך שמירה על מוכנות מלאה לחידוש הלחימה בלבנון ובאיראן במקרה של הפרה.
הרמטכ״ל רב-אלוף אייל זמיר אמר אחר הצהריים (ראשון) כי ההסכם שנחתם לאחרונה עם לבנון הוא היסטורי ומשמעותי, וזקף את האפשרות לגיבושו להישגים המבצעיים של צה״ל. בדברים שפרסם דובר צה״ל, אמר זמיר כי ישראל מתכוונת לכבד את ההסכם אך תבחן את עמידתו בשטח, תוך שמירה על מוכנות מלאה לחידוש הלחימה בלבנון ובאיראן במקרה של הפרה. הוא ציין שכוחות צה״ל שולטים ברכס הבופור, תיאר את חיזבאללה כ״מוכה וחבול", והדגיש כי כל יכולות הצבא ערוכות להמשך המשימה.
כפי שדיווח The Zioneer מוקדם יותר היום בשעה 16:29 ו-16:36, זמיר אישר תוכניות מבצעיות עתידיות בפיקוד הצפון לקראת נסיגה חלקית. ההצהרה הנוכחית, שפורסמה בשעה 16:29 ירושלים, מחזקת את המסר הכפול: ישראל תומכת במסגרת הדיפלומטית תוך שמירה על הרתעה צבאית אמינה ועל יכולת הסלמה. לאורך פרסומי The Zioneer, זמיר תיאר בעקביות את ההסכם כ״היסטורי", ובגרסה 8 צוין לראשונה כי תוכניות המבצעיות כוללות במפורש את איראן.
שר הביטחון ישראל כ״ץ, בבולטין שפורסם בשבת בשעה 19:13 ירושלים, כינה את ההסכם הישג ביטחוני ודיפלומטי היסטורי, תוך שהוא מתחייב כי צה״ל לא ייסוג מרצועת הביטחון עד לפירוק חיזבאללה המלא. דברי זמיר משתלבים בעמדה זו מהדרג הצבאי הבכיר, ומשלבים תמיכה דיפלומטית עם אזהרת מוכנות ברורה.
נותר לא ברור כיצד תתבצע הנסיגה החלקית של צה״ל לאורך זמן, והאם פירוק חיזבאללה מנשקו יתקדם בהתאם לתנאי ההסכם.
9 התפתחויות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
