נשיא קולומביה אבלרדו דה לה אספרייה אמר הערב (רביעי) לשר החוץ גדעון סער כי בכוונתו לשקם ולחזק את היחסים עם ישראל כפי שלא היו מעולם, וכי ניתן לסמוך על קולומביה כחברה נאמנה, כך לפי לשכת השר.
נשיא קולומביה אבלרדו דה לה אספרייה אמר הערב (רביעי) לשר החוץ גדעון סער כי בכוונתו לשקם ולחזק את היחסים עם ישראל "כפי שלא היו מעולם", וכי ניתן לסמוך על קולומביה כחברה נאמנה. השיחה התקיימה לאחר שסער התקשר לברך את דה לה אספרייה ביום שני, 22 ביוני, כפי שדווח ב-The Zioneer. באותה שיחה הדגיש סער את מחויבות ישראל לחיזוק הברית, ודה לה אספרייה חזר על הבטחתו להעביר את השגרירות הקולומביאנית לירושלים. הנשיא, איש ימין שניצח בבחירות ב-21 ביוני, הציג עצמו כמנהיג פרו-ישראלי מובהק, ואמר כי "גל ימני פרו-ישראלי" שוטף את דרום אמריקה. השיחה הנוכחית היא המגע הישיר השני בין השניים מאז הבחירות.
5 התפתחויות
- מתפתחנשיא קולומביה הנבחר דה לה אספרייה: לא יהיו יחסים עם מדינות שאינן מכבדות את הדמוקרטיה
- מתפתחטראמפ מברך את נשיא קולומביה הנבחר דה לה אספרייה: "אצפה לעבוד יחד לבנות מערכת יחסים עוצמתית"
- מתפתחנשיא קולומביה הנבחר: דרום אמריקה כולה עוברת לצד ישראל; מצפה להעברת השגרירות לירושלים
- מתפתחשר החוץ סער מברך את דה לה אספרייה על ניצחונו בבחירות
מקורות ואות
- קליטה פנימית
